Persoane interesate

"omul simplu, de pe stradă"

M-am saturat de emisiunile care-mi promit că vor dezbate soluţiile anti-criză şi în care invitaţi şi moderatori ajung să vorbească despre prostănaci, caraghioşi, lupta dintre fata preşedintelui şi intelectuali, despre sforăitul din Parlament al nu ştiu cărui deputat, etc.
Am obosit să văd feţe lungi de jurnalişti care anunţă, cu acelaşi ton grav, de început de apocalipsă, că se măresc facturile şi să aud de Mitică-de-la-Ligă, Naşu-Sandu, galactici, jucători titraţi, de ţara în care cei care conduc mă cred prost şi-mi spun "omul simplu, de pe stradă", omul căruia se simt datori să-i explice cum stau treburile, într-un limbaj gîngav, analfabet, ca acela folosit de adulţii inculţi, pentru a răspunde gîngurelilor unui bebeluş.
Am obosit să aud sau să citesc comentarii lungi, strivite de ură sau înmuiate de slugărnicie, ale jurnaliştilor obosiţi din presa românească. Am obosit de vorbe grele de prostie, nesimţire, ipocrizie, vorbe care nu mai interesează pe nimeni, vorbe caraghioase, care-i transformă pe toţi Ciutacii, Dumitreştii şi Morarii în bufoni disperaţi ai orelor tîrzii de televiziune.
Am obosit să văd reportaje cu oameni care cauta si mănîncă din gunoaie si din pacate e adevarat, si e trist ca starea asta persista indiferent de salariul pe care il ai, zona in care locuiesti, prietenii pe care ii ai, masina pe care o ai...gunoaiele tot acolo sunt, traficul tot ala e si simti ca nu poti schimba nimic.
Mie, omului simplu de pe stradă, mi-e lehamite de dreptul meu de a vota. De dreptul de a fi informat. De dreptul de a protesta. De dreptul şi obligaţia de a-mi apăra ţara, acces la tratamente corecte în spitale.
De dreptul de a fi egal cu ceilalţi români în faţa justiţiei.
Am obosit să scriu acest protest.
Nu va folosi la nimic.
Cei care ar putea face ceva nu le pasa, iar cei carora le pasa nu au puterea sa faca nimic.

cele mai citite