Persoane interesate

Pe factura vedem politica energetica a statului.

Dupa ce am citit stirea ca Enel va instala "contoare inteligente" pentru a îmbunătăţi eficienţa reţelei nu a trecut mult si am primit si factura pentru energia consumata.
De obicei nu ma uitam decat la suma, plateam etc, astazi nu stiu cum, am apucat sa ma uit mai atent la factura si pe langa cele scrise normal apare ceva bizar ( cel putin pentru mine ) care se numeste "CONTRIBUTIE PENTRU COGENERARE"
Pe factura vedem politica energetica a statului: rezervare, acciza, contributie pentru cogenerare, taxa radio, taxa tv, energia activa si TVA.

Am luat la puricat netul sa vad ce este cu aceasta contributie si am gasit urmatoarele :
"Contributia va fi acordata lunar producatorilor de energie electrica si termica in cogenerare in intervalul 2010-2023, pe o perioada de maximum 11 ani consecutivi, ca o forma de bonus pentru sprijinirea acestui sector. "

Cum adica?
O societate privata, pentru a fi mai eficienta, impune clientilor sa plateasca suplimentar, cu toate ca una din obligatiile privatizarii, obliga societatea sa contribuie cu fonduri proprii la dezvoltare, modernizare si eficientizare.
Eu nu inteleg urmatoarele:

De ce trebuie sa platim aceasta taxa?
Ce anume se face cu acesti banii ?

De ce trebui sa contribui eu la sprijinirea acestui sector si "baietii destepti" beneficeaza de energie ieftina ?

De ce nu primesc actiuni la aceasta companie daca tot contribui la cogenerarea de energie electrica si le sprijin activitatea?
Asa pe factura vedem politica energetica a statului in beneficiul unor companii si al statului.

O alta rubrica pe factura Enel este Explicatii Factura.

Cuantum acciza comercial. Energie utilizata in scop comercial 0,50 Euro/MWh
Cuantum acciza necomercial. Energie utilizata in scop necomercial 1,00 Euro/MWh
Curs valutar acciza: Curs valutar calcul pentru anul 2012: 4,3001 lei/euro.
Sub tabel mai este o lista cu legile in baza carora se calculeaza aceasta factura.
ORD ANRE: 73,102,103/2009;
09,10,12/2011;
14/2007- pentru F.U.O;
Taxe R, TV: HG 977,978/2003;
Accize ee: Ledea 343/2006;
Plata cf.: Ord ANRE 5 /2003.
Doar atat ?
Cum calculez singur factura ?

Caut toate aceste legi, hotarari de guvern si ordine ANRE ?

Eu pot cauta, dar ce face un pensionar ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

cele mai citite